27 Ekim 2009 Salı

Gelmiş geçmiş en iyi takımlar. (İzlediğim:) ) - I

1992 ABD Milli Takımı (Dream Team) : 
İlk Beş: Magic Johsnon - Michael Jordan - Scottie Pippen - Larry Bird - Patrick Ewing
Yedekler: Karl Malone, Clyde Drexler, John Stockton, Charles Barkley, Chris Mullin, David Robinson
     Bu adamları pek anlatmaya gerek yok. Ama yine de bir iki şey söyleyeyim. Sadece finalde ilk yarının ortalarına kadar Petroviçli, Kukoçlu Hırvatistan a biraz zorlandılar. Oynadıkları 8 maçı ortalama 43 sayı farkla kazandılar. Yani daha ne diyeyim. Gelmiş geçmiş tartışmasız en iyi takım. Basketbolün globalleşmesi yolunda Michael Jordan efsanesiyle birlikte Dream Team efsanesinin de büyük etkisi olmuştur.


1995 Yugoslavya Milli Takımı: 
İlk Beş: Alexander Djordeviç, Dejan Bodiroga, Predrag Daniloviç, Zoran Saviç, Vlade Divaç
Yedekler: Zarko Paspalj, Zeliko Rebreca, Sasha Obradoviç, Dejan Tomaseviç, Miroslav Beriç
1995 Litvanya Milli Takımı: 
İlk Beş: Šarunas Marciulionis, Rimas Kurtinaitis, Arturas Karnišovas, Gintaras Einikis, Arvydas Sabonis
Yedekler: Saulius Štombergas, Mindaugas Timinskas, Darius Lukminas,

Ben çok küçüktüm. 95 avrupa şampiyonasında, bizimkilerin ilk turdaki facia maçlarından sonra çeyrek finalleri izlerken 2 takıma hayran kalmıştım.Yugoslavya ve Litvanya... Ve bu iki takım finalde karşılaştılar. O zamanlar Bosna'daki katliam yüzünden bütün basketbol severler Litvanyayı tutuyordu diye hatırlıyorum ama ben Djordeviç ve Daniloviç i çok sevdiğim için Yugoları tutuyordum. Finalde de bu iki adam müthiş şeyler yaptılar. Djordeviç 9 üçlük attı, Daniloviç de 4 faullü Sabonisin üzerinden müthiş bir smaç vurdu. Ama diğer tarafta Litvanyada Marciulionis ve Sabonis vardı. #13 mükemmel bir ikinci yarı oynamıştı. Maçı da kazanma noktasına getirmişlerdi ama -belki biraz ağır olacak- Amerikalı hakem izin vermedi... Sabonis e öyle bir 5. faül çaldı ki ben bile Litvanyayı tutar olmuştum. 2.24 lük adamı ağlarken görünce dayanamamıştım:) Sabonis çıktıktan sonra Marciulionis mucizevi şutlarının tamamını soktu ama Djordeviç kupayı bırakacak gibi değildi.

Vee işte hiç unutamadığım sahnelerden biri... Çocuk aklımla belki de bu olayı çok büyüttüm ve bir efsane haline getirdim ama söylemek istiyorum. Balkanlarda savaş devam ederken, Hırvat oyuncular da bronz madalyayı almak için podyumdayken Sırpların yaptığı bu zafer işareti (3 parmak işareti, çetnik selamı) bir anda ortamı germişti... Hırvatlar hemen podyumu terketmişlerdi. Kukocun görüntüsü hayal meyal aklımda. Aşırı milliyetçi Daniloviç bu hareketi her daim yapardı... Ben de bu davranışları karşısında yıkılmıştım. Basketbolcuların hep birlikte Miloseviçin simgesel hareketini yapmaları beni çok üzmüştü.



1996 ABD Milli Takımı: 
İlk Beş: Gary Payton, Grant Hill, Scottie Pippen, Charles Barkley, Shaquille O'Neal
Yedekler:  Hakeem Olajuwon, Karl Malone, John Stockton, David Robinson, Anfernee Hardaway, Reggie Miller, Mitch Richmond

Atlantadaki maçları gece 3te zar zor kalkıp izliyordum. 12 yaşında bir çocuk için efsaneleri bir arada izlemek çok önemli bir şeydi. Avustralyayla hazırlık maçlarını hatırlıyorum. Shane Heal 8 metreden 3 tane üçlük atmıştı ve Barkleyden zılgıtı yemişti:) Çeyrek Finalde de Brezilya daha doğrusu Oscar Schmidt onları zorlamaya çalışmıştı. Olmadı tabii:) Ve finali hatırlıyorum. Paspalj'nin attığı her basketten sonra Yugoslavya benchindekiler, sanki şampiyon olmuşlar gibi seviniyorlardı. İlk yarıda başabaş gitti maç ama ikinci yarıda çözüldüler. Dream Team yine çoştu ve hızlı hücumlarla farkı açtı. 25 farkla kazanmıştı ABD.

1999 İtalya Milli Takımı: 
İlk Beş: Andrea Meneghin, Carlton Myers, Alessandro De Pol, Gregor Fucka, Denis Marconato
Yedekler: Gianluca Basile, Alessandro Abbio, Roberto Chiacig, Giacomo Galanda

Bu adamları Hidayet sakatlanmasa iddia ediyorum grup maçında 10 farkla yenecektik ve adamlar elenecekti... Ama ikinci turdan sonra ve özellikle çeyrek finalden sonrasını öyle bi oynadılar ki ağzımız açık kaldı. Meneghin ve Myers a tapar olmuştuk arkadaşlarla. Fucka süperdi ve MVP oldu ama guardların muazzam hızlı top çevirerek, her hücumda en doğru adamı bulmalarını hiç unutamıyorum. O turnuvayı kesin Litvanya kazanacak diyorduk çeyrek finaller başlarken ama Tanjeviç şapkadan tavşan çıkarttı hakkaten.


Basile seni hiç sevmiyorum :) Pis herif:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder